Berberwhisky - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu Berberwhisky - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu

Berberwhisky

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Oktober 2012 | Marokko, Meknès

Vanmorgen om 5 uur worden we al gewekt maar voor mij hoeft dat echt niet want ik heb geen oog dicht gedaan. Om kwart voor 5 besluit ik er maar uit te gaan en nog even te genieten van de prachtige sterrenhemel. We krijgen nog een glaasje berberwiskey (thee) en stijgen dan weer op de dromedaris. We gaan vroeg weg om de zonsopkomst in de woestijn te zien. Na ongeveer een uurtje rijden stijgen we af en klimmen een duin op. De zonsopkomst is wel mooi maar niet de mooiste die ik ooit gezien heb. Desondanks is het natuurlijk wel genieten.

Ik ben blij als we weer aankomen in het hotel van gisteren. We krijgen hier een lekker ontbijt en stappen weer in de jeeps. Wij hebben weer dezelfde gladjakker als gisteren die telkens sneeky in zijn achteruitkijkspiegel zit te kijken. Maar hij kan goed rijden.
We stoppen onderweg voor locale zang en dans. Volgens de reisbeschrijving moet dit heel speciaal en bijzonder zij. Maar wij vinden er niet zo veel aan. Daarna maken we een stop bij een fossielen bewerker. Hier worden overal fossielen aangeboden en in de meeste hotels hebben ze wasbakken van een soort marmer met fossielen er in.
Het is warm en hobbelig in de jeep.

Vanmiddag staat er niks op het programma en dus liggen we heerlijk in de warme zon naast het zwembad. Het water is behoorlijk koud, maar het frist wel lekker op.

Aan het eind van de middag gaan we nog even Erfoud in, een klein stadje waar niet zo veel te beleven is.