Dakar en weinig wifi - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu Dakar en weinig wifi - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu

Dakar en weinig wifi

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Oktober 2012 | Marokko, Meknès

De wifi werkt niet overal en waar het wel werkt lukt het niet om een evrslag t eplaatsen. Ik ga het een voor een proberen. Inshallah!

Dag 10:
Gisteren is er bij het hotel een 'karavaan' trucks beland die hier in Marokko zijn om in een race te oefenen voor de Dakar rally die in januari in Brazilië begint. Ik geef niet veel om auto's maar dit is wel leuk om te zien natuurlijk. Na het ontbijt kijken we eerst hoe de stoet van 6 enorme trucks met opleggers erachter weg rijdt.

Vandaag een prachtige wandeltocht door de cirque de Jaffar. Een diepe kloof waar je doorheen kan lopen. Een paar dagen geleden had dit nog niet gekund omdat het geregend had. We hebben ook geluk omdat de sneeuw op de Ayachi er 4 dagen geleden nog niet lag. Het is prachtig weer om te wandelen. Niet te warm maar wel met een heerlijk zonnetje.

We zijn hier in de appelstreek en zien dus veel appelbomen.
Onderweg drinken we weer muntthee bij een berberfamilie. Het is een groot contrast met hoe wij het in Nederland hebben.

In Midelt rijden langs de schapenmarkt en Yvonne vraagt of we een fotostop willen. Ehhh, doe maar niet. We weten in ieder geval dat al die schapen het eind van de week niet halen. Vrijdag is het namelijk offerfeest en dan slacht elke familie minstens 1 schaap.

Morgen vertrekken we richting woestijn. Aan het eind van de dag stappen we op een kameel om in de woestijn te overnachten. Leuk!!