Muilezels in Chefchaouen - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu Muilezels in Chefchaouen - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Judith Stam - WaarBenJij.nu

Muilezels in Chefchaouen

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 Oktober 2012 | Marokko, Chefchaouene

Gisterenochtend om 9 uur waren we present bij het reisbureautje waar we de tour hadden geboekt. Ons was een gids beloofd die ook Nederlands kon spreken. Maar dat was natuurlijk niet zo. Gelukkig spreekt hij Arabisch, engels, frans en spaans dus dat is natuurlijk geen probleem voor ons.
Met de taxi rijden we zo'n drie kwartier door de bergen. In een dorpje stappen we uit voor een wandeling van een klein uurtje. Bij terugkomst in het dorp staat ons vervoermiddel al klaar: 2 muilezels. Haha, de rest van de groep gelooft nog steeds dat we op echte paarden gezeten hebben.
Bij elke ezel is nog een begeleider. Grappige mannetjes die alleen maar Arabisch spreken. Wij spreken nu dus ook een paar woordjes. We weten in ieder geval hoe we muilezels aan moeten sporen in het Arabisch.

Onderweg drinken we mierzoete muntthee bij een berberfamilie. De kindjes willen erg graag op de foto en dat vinden wij natuurlijk ook leuk!
Het laatste stukje loop ik naast de ezel want ik moet zeggen: je wordt er behoorlijk stijf van. Niet in de kont maar wel in je bovenbenen.

Gisteren ben ik niet mee eten met de groep omdat ok de hele dag last van krampen heb gehad. Dus zat ik heerlijk relaxed op de hotelkamer in mijn roze hemelbed van 1000 en 1 nacht met een kopje bouillon en een flesje cola.

Vandaag wacht ons een van de langere ritten naar Fez.
Ik weet natuurlijk niet hoe telkens de verbinding met wifi in de hotels is en of ik tijd heb om wat te schrijven.

Tot nu toe is de groep gezellig en zijn er nog geen wrijvingen (zou ook niet best zijn). De een is wat drukker en de ander wat rustiger. Er wordt veel gelachen dus dat is een goed teken ;)

Ze praten hier in Chefchaouen spaans, dus ik zeg maar: Hasta la vista amigo's!

Andere wetenswaardigheden:

• 17 Oktober 2012 - 18:45

Annie:

Die buikkrampen dat is helemaal niks, je kunt ook beter bij moeders pappot blijven.
    kus Annie

• 18 Oktober 2012 - 13:12

Lia Van Der Ven:

hoi juutje dit is al de zoveelste poging maarnou goed gelukt.het zijn weer geweldige verslagen.ga zo door .vele groetjes lia