Gespetter van de olifantent - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Judith Stam - WaarBenJij.nu Gespetter van de olifantent - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Judith Stam - WaarBenJij.nu

Gespetter van de olifantent

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 Mei 2014 | Nepal, Sauraha

Gisteren zijn we de grens met Nepal over gegaan. De grensformaliteiten verliepen erg soepel!
We krijgen een andere bus, nu een zonder airco en hij is een stuk krapper. We kunnen niet meer allemaal apart zitten helaas.
Het valt gelijk op dat Nepal schoner is en dat er meer aandacht aan de huizen wordt geschonken.

Het is hier een kwartier later dan in India. Beetje vreemd tijdverschil. Als we halverwege de middag aankomen in de lodge moeten we eerst de visa formulieren voor Chin invullen. Dat duurt nogal lang omdat alles precies moet kloppen. Ik was mijn pasfoto vergeten mee te nemen en had in Agra eentje laten maken. Die bleek helaas niet goed (achtergrond gevalletje) en dus moet er een nieuwe gemaakt worden, net als in India gaat dat heel apart hier. In een gewoon winkeltje (soort drogisterijtje) hangen ze gewoon een doek op als achtergrond en met een camera maken ze een paar foto's. Je kunt dan zelf kiezen welke je wilt. En ze worden dan direct met een printertje op juist formaat geprint. Alles duurt nog geen 10 minuten. Gelukkig wordt deze goedgekeurd en opgelucht ga ik een lekker drankje met een gedeelte van de groep nuttigen.

Vandaag vroeg op (jaja alweer....) voor een junglewalk. Het doel is om neushoorns te zien. Maar helaas, degene die ik had kunnen zien kon in echt niet spotten.
Omdat het weer warm wordt zijn we een uur eerder vertrokken en dat is maar goed ook. Ik ben blij als we om 10 uur weer terug zijn. Maar de wandeling was wel prachtig!!
In het hotel trek ik mijn bikini, een korte broek en een hemdje aan. En dan naar de rivier, deze stroomt langs de lodge om de olifanten te wassen.

Gewassen heb ik ze niet maar wel.......
Voor 100 roepies kunnen we op een olifant. We krijgen een zwemvest om en moeten midden in de rivier op de rug van de olifant klimmen. Dat gaat nogal lastig want ik kan maar net de grond raken, het zwemvest gaat omhoog en ik ben niet zo lenig.
Maar het lukt. Tot drie keer toe laat de olifant zich met een vaartje opzij vallen en worden wij het water in gelanceerd. Super gaaf! En het water is heerlijk verkoelend. Dit is echt het gaafste dat ik tot nu toe deze reis heb gedaan.

Daarna ga ik eventjes shoppen, daar heb ik nog weinig tijd voor gehad, en ik ben een vrouw natuurlijk ;) Het is hier een stuk relaxter winkelen dan op de plekken waar we in India zijn geweest. Niemand die je een winkel in trekt. Wel moet je afdingen en spelen de verkopers nogal op je gevoel, maar wij laten ons niet weerhouden om toch af te dingen.
Om drie uur vertrekken we weer voor een tocht op de olifanten.
Eerst 20 minuten rijden en dan op de olifant. Je kunt met z'n tweeën of vieren, ik ga met Stepahnie samen. Wel zo ruim. Het kost wat meer, maar zit wel comfortabeler.
Tijdens het olifanten wassen zaten we 'zo' op de rug van de olifanten, nu zitten er bakjes op de ruggen waar je in moet gaan zitten.
Op zich is het leuk, maar we zien geen rhino en ik vind het niet erg als we na 2 uur weer terug zijn.
Vanavond weer gegeten in KC's waar we gisteren ook gegeten hebben.

Morgen gaan we naar Kathmandu, de hoofdstad van Nepal.

Adios........

  • 11 Mei 2014 - 22:26

    Linda:

    Wat een bijzondere dingen doe je deze reis. Gaaf hoor. Ik kan bijna niet wachten op de foto's. Veel plezier nog.

  • 12 Mei 2014 - 19:01

    Nelke:

    gaaf!!!!
    olifanten rijden en wassen.
    hopelijk heeft een olifant niet op je tenen gestaan!
    geniet van je vakantie

  • 12 Mei 2014 - 20:21

    Lies:

    Whow....wat een superbelevenissen heb je daar! Gaaf om je verhalen te lezen. Geniet ervan!

  • 14 Mei 2014 - 07:46

    Joke Bijman:

    Wow Judith,

    Dit klinkt allemaal wel erg mooi... Geniet ervan en nog veel plezier, Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10622

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Van Delhi naar Beijing

13 Oktober 2012 - 04 November 2012

Marokko

Landen bezocht: