Ik had toch echt al eerder een verslag gemaakt.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Stam - WaarBenJij.nu Ik had toch echt al eerder een verslag gemaakt.... - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Stam - WaarBenJij.nu

Ik had toch echt al eerder een verslag gemaakt....

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Mei 2014 | India, New Delhi

Ik zie nu dat mijn vorige verslag niet geplaatst is, dus maar een nieuwe. Maar eerlijk gezegd hebben we al zoveel gezien en gedaan in deze eerste dagen dat het te veel is om uitgebreid te vertellen in 1 verslag. Dus hierbij een verkorte versie van de eerste dagen.
De vlucht verliep zonder problemen. Alleen waren we in Delhi een persoon kwijt. Dus heeft ellen, de reisbegeleidster, uitgezocht of hij wel of niet op het vliegtuig gestapt was. Dat was inderdaad zo. Is hij dan bij het hotel? Nee, ook dat niet. Na een tijdje blijkt hij in een ander hotel te zijn. Wat bleek, Hij zag niemand van de groep en bedacht om naar het hotel te gaan. Daar wisten ze echter van niets. Djoser bleek een paar dagen va te voren het hotel in Delhi gewijzigd te hebben op de lijst. Maar dat klopte dus niet. Wel vreemd en vervelend zowel voor ons als voor hem.
Uiteindelijk lagen we rond 5.30 op bed.

We zijn maar 1 hele dag in Delhi en omdat we vrij laat op bed lagen gaan we pas om 11 uur weg voor een tour langs diverse highlights van Delhi.
Ik had een enorme cultuurshock verwacht maar omdat we niet oud Delhi ingaan valt het wel mee. Het hoogtepunt voor mij was se Sikh tempel. We moeten onze schoenen uit en onze haren bedekken. Eenmaal binnen is het een explosie aan kleuren, geuren en geluiden. Veel mensen zitten op de grond te bidden.
Bij het complex hoort een gaarkeuken waar elke dag voor 10.000 mensen gekookt, op sommige dagen voor wel 20.000 mensen. Ook wij nuttigen hier onze lunch, hoewel, ik eet niet veel, ik moet mijn maag- darmflora tenslotte langzaam laten wennen aan India. We voelen ons wel opgelaten want omdat wij er tussendoor worden gelaten moeten vele hongerige mensen wachten, aan de ander kant, wij betalen er voor en dat is weer goed voor hen om de armen te helpen.
Het is hier bloedheet in Delhi en het in en uitstappen van de bus met airco en de warme buitenlucht slaat op mijn keel.
En de warmte zorgt ook voor vocht in mijn voeten.

Al met al een enerverende eerste dag in India.

  • 07 Mei 2014 - 11:35

    Corine Smid:

    Hoi Judith,

    beide reisverslagen van 07-05-2014 zijn goed te lezen hoor.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Het klint allemaal zeer bijzonder.
    De foto die je op Facebook had gezet, was gewoon sprookjesachtig.

    Groetjes Corine

  • 08 Mei 2014 - 16:28

    Corina:

    He Juultje,

    Zo te lezen vermaak jij je wel. Ik zie voor me wat je vertelt. Het lijkt me heel mooi en indrukwekkend!
    Geniet nog verder meid, het is je gegund.

    Groetjes,
    Coor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 01 Juni 2014

Van Delhi naar Beijing

13 Oktober 2012 - 04 November 2012

Marokko

Landen bezocht: